Monday, January 30, 2006

AMOR, BEBIDA & PRAZER


The Mad Lover

Alexander Brome

I HAVE been in love, and in debt, and in drink,
This many and many a year;
And those three are plagues enough, one would think,
For one poor mortal to bear.
'Twas drink made me fall in love,
And love made me run into debt,
And though I have struggled and struggled and strove,
I cannot get out of them yet.
There's nothing but money can cure me,
And rid me of all my pain;
'Twill pay all my debts,
And remove all my lets,
And my mistress, that cannot endure me,
Will love me and love me again,--
Then I'll fall to loving and drinking amain.


O Louco Amante

Eu estava apaixonado, em débito e embriagado
Naquele ano e em muitos outros anos;
E as três pragas juntas eram bastante, devia ter pensado,
Para um pobre mortal carregar.
O excesso de bebida me fazia, em amor, cair
E o amor aumentava veloz meus débitos,
E pensava que lutava e lutava sem conseguir competir,
Eu não podia escapar do buraco que ia me tragar.
Não havia coisa alguma, porém que o dinheiro não pudesse curar,
E livre de toda minha dor;
Em todos meus débitos passado o apagador,
E removida todas minhas contas,
A minha amante, que jamais me resistiu,
Voltou a me amar, amar e amar novamente-
Então de novo amando e bebendo me vi contente!

No comments: